Food | Zo vergeet jij je ontbijt nooit meer!

14775346Suzanne – Ontbijten is super belangrijk. Ik blijf het er maar in stampen en elke blogpost die ik schrijf die ook maar iets te maken kan hebben met het ontbijt, vertel ik weer dat het super belangrijk is. Maar het is dan ook echt zo, ik schrijf het niet voor niets elke keer en vandaag geef ik je daarom een aantal tips om je ontbijt niet te vergeten in de drukke ochtend.

Ontbijt is een proces in je dag die heel belangrijk is. Het zorgt ervoor dat je lichaam wakker geschut wordt en je de dag vol goede, nieuwe energie kan beginnen. Daarom is het ook zo belangrijk en zorgt het ervoor dat alle vervelende momenten van lusteloosheid, ziek voelen en depressies achterwegen kunnen blijven. Laten we dus snel beginnen met de tips!

IMG_8860

Zorg voor genoeg tijd in de ochtend

Als eerste is het belangrijk dat je zorgt dat je in de ochtend genoeg tijd hebt. Zelf sta ik altijd een halfuur voordat ik moet vertrekken op. Dit klinkt misschien heel vroeg als je weet dat ik om kwart over 7 de deur uit moet, maar het is echt de tijd die je nodig hebt. Het is namelijk zo dat je moet rekenen dat je jezelf aan moet kleden (terwijl je nog half slaapt), je make-up en haar moet doen, moet ontbijten (!!), tanden moet poetsen, eventueel nog spullen moet verzamelen (waar ik echt geen voorstander van ben, zorg dat je dit de avond daarvoor al klaar hebt staan) en dan is het tijd om te vertrekken.

Het is dus heel belangrijk dat je rekening houd met die tijd die je nodig hebt. Zet dus op tijd je wekker en mocht je nou tijd nodig hebben om even op te starten, zorg dan dat je jouw wekker nog voor dat uur zet wat je werkelijk nodig hebt, anders kom je in tijdnood.

untitled-design-6

Maak eten leuk

Dit is bij kinderen vaak het probleem, maar voor ons ook nog steeds. Eten moet eigenlijk een feestje zijn en leuk zijn! Haal dus voor jezelf verse producten in huis, maak eten leuk door dingen uit te proberen, maar ook gezonde dingen kunnen lekker zijn. Zoek dus naar producten die jij lekker vind en maak hiervan een lekker ontbijtje en dit hoeft geeneens veel tijd te kosten, maar je hebt wel ontbeten en je vond het lekker! Dan is het al een stuk minder erg en sla je een ontbijt al minder snel over.

Kleine beetjes helpen

Kleine beetjes helpen en daarmee wil ik zeggen dat het belangrijk is om te ontbijten, maar dat je niet meteen 4 sneedjes boterham naar binnen moet werken. Ook een klein ontbijt is goed genoeg om je dag te beginnen en het is maar zo dat je gegeten hebt. Denk bijvoorbeeld aan een schaaltje vla, een banaan of een beschuitje.

039

Snack nummero uno

Als je dan kiest voor een klein ontbijt, is het belangrijk dat je daarna wel een snack pakt. Bij mij is het zo dat ik een klein ontbijt neem en vervolgens (een uur later als ik op school ben) een snack pak. Dit kan bijvoorbeeld een appel, rijstwafel of boterham zijn. Zo heb je ontbeten toen je thuis vertrok, maar heb je daarna nog iets meer gegeten waardoor je er weer een aantal uur tegen aan kan, terwijl je dat met alleen een klein ontbijt niet zou kunnen.

 

Vergeet jij wel eens je ontbijt?

Veel liefs, Suzanne

3 Comments

  • Reply Sija 20 september 2016 at 09:00

    Leuk artikel! Ik neem vaak eerst een glas water en daarna een ontbijtsmoothie omdat ik ’s ochtends weinig zin heb in een ontbijt, zo’n smoothie vult goed en later op de ochtend neem ik dan nog een stuk fruit.

  • Reply Mariska 20 september 2016 at 10:18

    Ik eet heel graag maar kom s’ochtends wel eens in tijdnood … ik probeer nu van te voren iets klaar te zetten.

    • Reply Romy 20 september 2016 at 14:06

      Haha, heel herkenbaar voor mij Mariska!

    Leave a Reply